De Lijn:


Deze morgen in de krant: De Lijn denkt eraan om een tramlijn te trekken naar Wilrijk(UZA) Via de heistraat zegt Kristof Bossuyt, dat kan niet. Daar heeft hij groot gelijk in. Zie je het al gebeuren, door de smalle Heistraat ook nog een tram? geen optie dus, dan maar via de Boomsesteenweg. Hoe dan wel? Van de Boomsesteenweg naar links de Krijgslaan in. Waar gaan ze die sporen dan aanleggen? Op de huidige busbaan? En op het kruispunt van Moerelei-Krijgslaan het kruispunt kruisen met zo een nieuwe tram extra large? Dan is het ganse kruispunt geblokkeerd. Een speciaal verkeerslicht voor de tram? dat kan, maar zou de Lijn er rekening mee houden, dat de Boomsesteenweg een in-en uitvalweg is op de spitsuren? En wat in de Krijgslaan, daar hebben ze zojuist een hoop geld uitgegeven om de straat heraan te leggen, zodat men niet meer via de Krijgslaan de Schansweg inrijden kan. Allemaal terug opbreken maar, zoals het fietspad op de Boomsesteenweg dat ook maar 4 jaar oud was. Blijkbaar hebben ze geld genoeg om er schandelijk met te smijten.

De oplossing? Awel neem het van deze simpele ziel aan, er is er maar één: nm. de brug afbreken, een gleuf graven tot voorbij de Atlas Copco, deze dichtleggen en het openbaar vervoer er boven op. Kunnen ze ineens het fietspad daar ook aanleggen, plus een rij bomen, en daarnaast het lokaal verkeer, dan is er terug plaats voor groen voor de bewoners hun deur.Maar dat gaan ze niet doen, eerst enkele millioenen uitgeven voor de aanleg van de tram, de bewoners nog meer in de verdrukking van het verkeer duwen, en als alles af is, tot de conclusie komen, dat de brug zo versleten is dat men ze moet afbreken. Kunnen ze weer zakken vullen, tof toch politieker zijn.

En voor diegenen die niet weten waarom een gleuf en geen tunnel, dat is nogal simpel, als men een tunnel graaft, terwijl de brug er nog staat, moeten ze zo diep graven dat  de kans groot is dat vrachtwagens niet meer vlot boven geraken wegens te stijl.

 

Zeezicht:

Ze gaan daar gene cola meer tappen. Ik herinner mij nog, dat toen Renault zijn deuren sloot in Vilvoorde, werd er opgeroepen geen Renault meer te kopen. Het heeft niet veel uitgehaald. Daarbij, dan mogen we ook niks anders meer kopen dan Volvo, want dat is voorlopig dan de enige die nog bij ons auto's monteerd. En zou ik morgen nu in de gazet lezen dat Trump zijn beleid gaat aanpassen? Allee ja, zolang ze maar gelukkig zijn zeker?

 

gazet van Antwerpen:

28-01-17

Reizigers moeten overstappen:

Wie van Zuid komt zal in de toekomst aan de Brederodestraat moeten overstappen. Het systeem is op zich natuurlijk op alle vlakken te verdedigen, maar ze beginnen dus weer achterstevoren. Ze gaan eerst de 500 lijn laten eindigen op het zuid. De reizigers zullen dan in regen en wind een half uurtje mogen wachten op de tram. Dat is de verkeerde wereld. Dat ze is eerst beginnen met de infrastruktuur aan te passen. Dus een overdekt overstap platform, en de frequentie drastisch verhogen, zodat men altijd direct een verbinding heeft. De mensen die dan van Zuid komen, moeten dan nog altijd een heel stuk te voet naar het justitiepaleis, terwijl die van Noord komen tot pal voor het paleis kunnen uitstappen. Raar toch, dat Zuid toch altijd gelijk is aan Noord, maar Noord toch een beetje gelijker.

VTM

 verbindingsofficier:

De Jan (Janbon) beweert dat de verbindingsofficier in Turkije steken heeft laten vallen. De man verdedigt zich door te stellen dat hij zijn werk heeft gedaan. Mag ik als kleine garnaal daar even bij stilstaan. In het gezegenende jaar 1979 was de laatse REFORGER(Return forces to Germany) Duizenden Amerikaanse militairen werden via Antwerpen naar Duitsland gestuurd. Dit was een grootschalige oefening om de testen naar de bereidheid tegen USSR agressie. De voertuigen van deze GI's werden via de luchthaven van Antwerpen naar twee steden in Duitsland gevlogen door de luchtmacht van US, Canada en Duitsland. Deze gigantische vliegtuigen landen op de tarmac, werden geladen en vertrokken. Ik was daar de verbindingsofficier en RTO (alhoewel ik onderofficier was) De steden waar op gevlogen werd, was Frankfurt en eentje in het zuiden(naam vergeten) Mijn taak bestond erin toe te zien dat alles vlot verliep tussen de verantwoordelijke US officier(Kapt. Baumert) en de luchthavenkapitein. Tot mijn beschikking had ik twee MP's, om de veiligheid te waarborgen. Maar ik zag wat verder dan mijn neus lang was, en noteerde elke vlucht, het aantal voertuigen, het totale gewicht van de lading en het aantal personen. Tevens noteerde ik waar de vlucht heenging. En op een schone ochtend zeer vroeg (ik was altijd aanwezig voor de eerste vlucht werd ingeladen, wat ook niet tot mijn echte taak behoorde) was het zo mistig, dat de vlucht moest afgelast worden. Dus de volgende dag ging de vlucht naar de bestemming van vorige dag. En daar liep iets fout, want in Duitslad controleerde men de lijst van kapt. Baumert en deze klopte niet met de werkelijkheid. En de komst van een hogere US officier was aangekondigd, die kwam overgevlogen van Frankfurt. En toen kwam de kapitein bij mij aankloppen, met de vraag of ik toch nota nam? Ja natuurlijk had ik dat en vertelde de brave man waar het was foutgelopen. En hij heel gerustgesteld, want de kolonel die kwam was een vrouw, en geen gemakkelijke, vroeg of ik any wishes had. Awel ja zei ik, uw smokevest is iets heel handig, met de zakken op de juiste plaats. En hop smokevest uit en ze was de mijne., met alle militaire tekens en graad. Zijn adjunkt was een onderofficier en dus een collega, en deze gaf mij zijn Highschoolring, wat ik eerst weigerde, maar hij drong echt aan, want hun reputatie was gered. Dus dank zij mijn verder zien dan mijne neus lang was, zou in oorlogstijd het grote verschil hebben kunnen maken. En zeker een officier moet volgens mij veel meer doen dan enkel zijn plicht. Al wil ik mij hier niet uitspreken over schuld of onschuld.

 

Organen voor mensen kweken in varkens:

Omdat varkens hun DNA veel gelijkenis vertoond met dat van mensen, neemt men proeven om menselijke organen te kweken in varkens. We weten allemaal dat de eerste mens niet Adam was en ook niks anders, wat geestelijken van alle kunnen ons wilden (willen) doen geloven. Maar er is ooit een boek geschreven door ene Erich von Daniken, die onderstelde dat de goden astronauten waren. En mijn veronderstelling is het dat deze astronauten testen deden op de hier levende dieren en zo de mens heeft gecreerd. Om te lachen? Nochtans doet men nu idem dito, toch?

 

Lage emissiezone:

Toch een schoon initiatief van het gemeente college om een lage emissiezone in te voeren. Maar wanneer gaat men i.p.v. de stad en zijne vuile ring en zijn emissie eens aandacht besteden aan de Boomsesteenweg en zijnen vuile A12. Want wij wonen hier op geen 10 meter van de autosnelweg. Ik heb zelfs 7 jaar moeten vechten tegen de stad om de duivenmest hier eens op te kuisen. Nu hebben ze beloofd om dat weg te spuiten als de dooi intreed. Awel ik ben eens kerieus, want nu is de dooi daar. We zullen zien zei de blinde tegen de dove. Ik geloof het niet totdat ze het tegendeel bewijzen. Zoals bij het aanleggen van het voetpad en fietspad, waar ze het voetpad met een meter versmalden, en de voetgangers dus veel dichter tegen de gevels stappen. Maar onze keldergaten dateren van toen er nog een voortuin was en steekt dus minsten 12 cm boven het voetpad uit. En ze deden niks tot ze een brief kregen van mijn advokaat, dat ik alle verantwoordlijkheid afwijs, als er iemand over mijn eigendom valt. En zie, plots stonden ze daar en konden plots mijn keldergat verlagen. Raar he hoe een mens in mekaar steekt.